مقالات

آشنایی با تیغچه تراشکاری چهار پهلو

تیغچه تراشکاری چهار پهلو

امروزه و با افزایش نیاز انسان‌ها به داشتن قطعاتی فلزی با اندازه‌ها و طرح‌های متفاوت، تراشکاری به یکی از فعالیت‌های جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده است. بدون تراشکاری، دیگر خبری از تولید قطعات خودروسازی، کامپیوتری و … نخواهد بود.
حال، برای آن که بتوانیم یک تراشکاری حرفه ای و مناسب هدف خود را داشته باشیم، نیاز داریم تا از ابزار‌های مناسب تراشکاری استفاده کنیم. یکی از مهم ترین و اصلی ترین ابزار‌ها برای داشتن تراشکاری استاندارد، تیغچه تراشکاری چهار پهلو می باشد.
اگر شما نیز کنجکاو شده اید تا در مورد این تیغچه تراشکاری حرفه ای بیشتر بدانید، در این مقاله از وب سایت آریسمان ابزار با ما همراه باشید تا به بررسی دقیق این تیغچه تراشکاری و کاربردهای آن بپردازیم.

تیغچه تراشکاری چهار پهلو

به طور کلی، به هر نوع تیغچه ای که در آن ساختار چهار گوشه ای وجود داشته باشد، تیغچه تراشکاری چهار پهلو گفته می شود. این تیغه‌ها، به دلیل داشتن چهار گوشه تیز، بسیار قدرتمند بوده و می‌توانند به راحتی در اکثر سطوح برش ایجاد کنند. همچنین، وجود این تیغه در اندازه‌ها و سایزهای مختلف به ما این اجازه را می‌دهد که برش‌های خود را در هر سطحی که دوست داریم ایجاد کنیم. همچنین، سوای از موضوع قدرت و میزان تیز بودن برش ها، بحث سرعت و دقت برش این تیغه ها نیز از عوامل اصلی معروفیت آن هاست. این تیغه ها دارای کیفیت و سختی بالایی هستند و به قدری دقت و سرعت دارند که می توانند انواع سنگ های قیمتی و فلزات حساس را نیز به راحتی برش دهند.
از میان تمامی‌ انواع این تیغچه‌های تراشکاری، تیغچه تراشکاری چهار پهلو HSS، توانسته است با کمک کیفیت و سختی بی نظیر خود، به یکی از پرطرفدار ترین انواع تیغچه‌های موجود در بازار تبدیل شود. علاوه بر این، در برخی از این تیغچه‌ها از ترکیب‌های کبالتی نیز بهره گرفته شده است که به افزایش کارکرد آن‌ها کمک شایانی می‌کند.
از مهم ترین کاربردهای تیغچه چهار پهلو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روتراشی
  • پیشانی تراشی
  • براده بردازی
  • شکل دهی به فلزات مختلف(معمولا آهن و فولاد و نیکل)

ویژگی‌های تیغچه تراشکاری

  • مقاومت قابل توجه نسبی به فشار و سایش
  • دارای جنس الماسی و تیز برای ایجاد برش‌های سریع
  • کیفیت و میزان سختی بسیار بالا(البته شرکت و کشور سازنده آن نیز در کیفیت تیغه تاثیرگذار است)
  • قابل استفاده برای برش انواع سنگ‌های قیمتی و یا فلزات حساس

انواع تیغچه پهلو

جنس این تیغچه ها از فولاد‌ ابزار سازی و فولاد تندبر به همراه کبالت می‌باشد. از مهم ترین انواع آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. تیغچه تراشکاری چهار پهلو HSS: برای تراشکاری آلیاژهای معمولی و نرم مثل آهن و ورق روغنی ، آلومینیوم و برنج کاربرد داشته و میزان مجبوبیت و فروش آن نیز بسیار بالاست. متاسفانه برخی از افراد سودجو در بازار هستند که برای افزایش سود خود، دست به تولید تیغچه های تراشکاری چهارپهلو بی کیفیت می زنند که بعد از چند روز یا شکسته شده و یا دچار آسیب می شوند. به همین منظور، پیشنهاد می کنیم تیغچه چهار پهلو مورد نظر خود را از شرکت های معتبر خریداری کنید تا در زمان برش مشکلی پیش نیاید.

2. تیغچه تراشکاری چهار پهلو HSSE: برای تراشکاری آلیاژهای نیمه سخت مثل فولادهای آبکاری نشده ، خام و استیل‌های نرم و معمولی استفاده شده و طبیعتا نسبت ب تیغچه چهار پهلو HSS مقاومت بیشتری دارد.البته همانطور که در بالاتر نیز اشاره کردیم، اضافه کردن کبالت به این تیغچه‌ها باعث افزایش سختی و مقاومت این تیغه‌ها می‌شود.

قیمت تیغچه تراشکاری چهار پهلو

همانطور که در بخش بالاتر نیز اشاره کردیم، تیغچه‌های تراشکاری چهار پهلو در اندازه‌ها و میزان سختی‌های متفاوتی به بازار عرضه می‌شوند؛ به همین دلیل یک قیمت ثابت برای خرید آن‌ها وجود ندارد. از طرفی نیز، قیمت این مدل تیغه‌ها در طول زمان و در هر لحظه تغییر کرده و دچار تغییرات می‌شوند.

برای دریافت قیمت انواع تیغچه های تراشکاری چهارپهلو کافیست تا با کارشناسان ما تماس گرفته تا علاوه بر ارائه قیمت های به روز و دقیق، شما را در انتخاب تیغچه چهار گوش مناسب نیز راهنمایی کنند.

خرید تیغچه تراشکاری چهار پهلو

متاسفانه، یکی از اصلی ترین مشکلاتی که امروزه نیز در مورد خرید تیغچه تراشکاری چهار پهلو افزایش یافته است، بحث خرید این تیغچه‌ها بدون گرفتن مشاوره لازم است. هر کدام از انواع تیغچه‌های تراشکاری چهار پهلو طوری تهیه و آماده شده اند که برای یک نوعی از فعالیت خاص مناسب باشند و بنابراین، در هنگام خرید تیغچه تراشکاری چهار پهلو مورد نظر خود باید ابتدا از فعالیت، و نوع آن اطمینان حاصل نمائید تا دچار اشتباه نشوید.

برای دریافت مشاوره های دقیق و تخصصی در مورد هرکدام از انواع تیغچه های تراشکاری چهارپهلو، می توانید روی ما و کارشناسان ما حساب باز کرده تا در سریع ترین زمان و بهترین روش شما را راهنمایی کنند.

سخن پایانی

بدون تیغچه‌های تراشکاری، تقریبا اکثر صنایع مختلف در جهان دچار ضعف و درگیری می‌شوند. در این مقاله از وب سایت آریسمان ابزار، سعی کردیم تا با معرفی تیغچه‌های تراشکاری چهار پهلو، شما را در داشتن یک تراشکاری حرفه ای و کامل راهنمایی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *